Så fungerar prenumerationer (intro)

I den här introduktionskursen får du en överblick över olika typer av prenumerationer och varför prenumerationer är en central affärsmodell inom tidnings- och tidskriftsbranschen.

0 KR
  • Intro 
  • Kurs
  • Prenumerationer

Vill du förstå grunderna i hur prenumerationsmodellen fungerar? 

  • Få en introduktion till prenumerationsmodellen och hur den skiljer sig från andra affärsmodeller inom marknadsföring och försäljning.

  • Lär dig skillnaden mellan utgåve- och tidsbaserade prenumerationer.

  • Lär dig grunderna i hur förnyelser och rabatter fungerar i praktiken.

I den här introduktionskursen får du en överblick över olika typer av prenumerationer och varför prenumerationer är en central affärsmodell inom tidnings- och tidskriftsbranschen. 

Kursen ger dig de baskunskaper du behöver för att bättre navigera i en prenumerationsdriven verksamhet.

Om kursen

Under kursens 30 minuter får du en tydlig och enkel introduktion till hur prenumerationsmodellen fungerar. Du kommer att lära dig skillnaden mellan utgåve- och tidsbaserade prenumerationer, de vanligaste kategorierna av prenumerationer, och hur de i sin tur förutsätter olika slags förnyelser. 

Kursen ger dig den grundläggande förståelsen du behöver för att ta nästa steg inom området och fortsätta utvecklas inom prenumerationer och prenumerationsmarknadsföring.

För vem är kursen?

Kursen Så fungerar prenumerationer (intro) passar dig som inte tidigare jobbat med prenumerationer och vill ha en grundläggande förståelse för hur prenumerationer fungerar och på vilket sätt olika upplägg påverkar ditt arbetssätt och slutresultatet.

Praktisk information

Det är en fördel om du via din arbetsplats har tillgång till en av era tjänster eller produkter som bygger på prenumerationsmodellen så att du direkt kan applicera kunskaperna från kursen på er produkt.