Så fungerar Marketing automation (up & running)

Vi går igenom hur du kan effektivisera ditt arbete med hjälp av praktisk planering och uppföljning.

900 kr
  • Intro 
  • Kurs
  • Marketing automation

Förutsättningar som krävs för att använda marketing automation på ett framgångsrikt sätt

Få en introduktion till vad marketing automation är och hur det effektiviserar din marknadsföring.

  • Lär dig grunderna i hur du kan skapa flöden baserade på kundbeteenden.

  • Få en förståelse för vad som krävs för att komma igång och lyckas.

Vill du förstå vad marketing automation kan tillföra i arbetet med att effektivisera förlagets marknadsföring och kommunikation?

I den här kursen får du en överblick över hur marketing automation används för att sätta upp skräddarsydda processer och flöden baserade på kundbeteendet.

Kursen ger dig baskunskaperna som behövs för att bättre förstå och navigera i en prenumerationsdriven verksamhet.

Om kursen

Den här kursen är avsedd för dig som är ny inom prenumerationer men kanske har tidigare erfarenhet av att jobba med marknadsföring, digital marknadsföring eller administration. 

Under kursens 30 minuter får du en tydlig och enkel genomgång av hur du kan planera, automatisera och schemalägga marknadsföringsinsatser för en effektiv kundbearbetning. 

Du får en förståelse för hur rätt data och segmentering gör det möjligt att kommunicera vid rätt tidpunkt och med rätt budskap.

Kursen ger dig den grundläggande förståelsen du behöver för att ta nästa steg inom området och fortsätta utvecklas inom prenumerationer och prenumerationsmarknadsföring.

För vem är kursen?

Kursen Så fungerar Marketing automation (up & running) passar dig som precis börjat jobba med prenumerationer och vill ha en grundläggande förståelse för hur prenumerationer för   privatpersoner och prenumerationer till företag skiljer sig åt.

Praktisk information

Kursen Så fungerar Marketing automation (up & running) är digital och består av en kort video, ett arbetsdokument och en kursdokumentation. Du får allt skickat till din e-postadress.

Det är en fördel om du via din arbetsplats har tillgång till en av era tjänster eller produkter som bygger på prenumerationsmodellen så att du direkt kan applicera kunskaperna från kursen på er produkt.