Skillnaden mellan B2C och B2B (intro)

Vi går igenom vad som är skillnaden mellan prenumerationer för privatpersoner och de som främst riktar sig mot företag.

0 KR
  • Intro 
  • Kurs
  • Prenumerationer

Vill du förstå de grundläggande skillnaderna mellan olika typer av prenumerationer?

  • Få en introduktion till vad det är för skillnad mellan B2C- och B2B- prenumerationer.

  • Lär dig grunderna i hur nyorder och förnyelser fungerar för B2C- och B2B-prenumerationer.

  • Få en förståelse för respektive målgrupps köpprocess.

I den här introduktionskursen får du en överblick över B2C- och B2B-prenumerationer – två strategiskt olika modeller som spelar en central roll inom tidnings- och tidskriftsbranschen.

Kursen ger dig baskunskaperna som behövs för att bättre förstå och navigera i en prenumerationsdriven verksamhet.

Om kursen

Den här kursen är avsedd för dig som är ny inom prenumerationer men kanske har tidigare erfarenhet av att jobba med marknadsföring, digital marknadsföring eller administration. 

Under kursens 30 minuter får du en tydlig och enkel genomgång av skillnaden mellan prenumerationer för privatpersoner (B2C) och prenumerationer som riktar sig till  företag (B2B). 

Du kommer att lära dig skillnaden mellan B2C- och B2B- prenumerationer, och hur de i sin tur förutsätter olika slags förnyelser. 

Kursen ger dig den grundläggande förståelsen du behöver för att ta nästa steg inom området och fortsätta utvecklas inom prenumerationer och prenumerationsmarknadsföring.

För vem är kursen?

Kursen Skillnaden mellan B2C och B2B (intro) passar dig som precis börjat jobba med prenumerationer och vill ha en grundläggande förståelse för hur prenumerationer för   privatpersoner och prenumerationer till företag skiljer sig åt.

Praktisk information

Kursen Skillnaden mellan B2C och B2B (intro) är digital och består av en kort video, ett arbetsdokument och en kursdokumentation. Du får allt skickat till din e-postadress.

Det är en fördel om du via din arbetsplats har tillgång till en av era tjänster eller produkter som bygger på prenumerationsmodellen så att du direkt kan applicera kunskaperna från kursen på er produkt.