Passiva och aktiva prenumeranter (intro)

Vi går igenom skillnaden mellan aktiva och passiva prenumeranter och varför riktade erbjudanden till före detta prenumeranter bör ingå i marknadsmixen.

0 KR
  • Intro 
  • Kurs
  • Passiva prenumeranter
  • Aktiva prenumeranter

Vill du förstå skillnaden mellan aktiva och passiva prenumeranter? 

  • Få exempel på skillnaden mellan aktiva och passiva prenumeranter.

  • Förstå varför passiva prenumeranter är en viktig del av den befintliga målgruppen. 

  • Läs hur du kan arbeta med erbjudanden mot nya, befintliga och före detta prenumeranter.

För förlag verksamma inom tidnings- och tidskriftsbranschen finns det tre olika sorters prenumeranter: blivande, aktiva och passiva. 

I den här introduktionskursen får du exempel på  skillnaden mellan aktiva och passiva prenumeranter och hur du kan arbeta med respektive grupp.

Kursen ger dig baskunskaperna som behövs för att bättre förstå och navigera i en prenumerationsdriven verksamhet.

Om kursen

Den här kursen är avsedd för dig som är ny inom prenumerationer men kanske har tidigare erfarenhet av att jobba med marknadsföring, digital marknadsföring eller administration. 

Under kursens 30 minuter får du en tydlig och enkel genomgång av skillnaden mellan aktiva och passiva prenumeranter. 

Du får exempel på hur kampanjer riktade till passiva prenumeranter är en väsentlig del i den övergripande prenumerationsaffären.

Kursen ger dig den grundläggande förståelsen du behöver för att ta nästa steg inom området och fortsätta utvecklas inom prenumerationer och prenumerationsmarknadsföring.

För vem är kursen?

Kursen Passiva och aktiva prenumeranter (intro) passar dig som precis börjat jobba med prenumerationer och vill ha en grundläggande förståelse för hur du ska tänka kring kundrelationen.

Praktisk information

Passiva och aktiva prenumeranter (intro) är digital och består av en kort video, ett arbetsdokument och en kursdokumentation. Du får allt skickat till din e-postadress.

Det är en fördel om du via din arbetsplats har tillgång till en av era tjänster eller produkter som bygger på prenumerationsmodellen så att du direkt kan applicera kunskaperna från kursen på er produkt.