KPI:erna du behöver ha koll på (up & running)

Vi går igenom hur och när du använder nyckeltal (KPI:er) i en prenumerationsbaserad verksamhet.

900 KR
  • Intro 
  • Kurs
  • KPI:er

Om nyckeltal och hur de används i en målstyrd verksamhet

Få en genomgång av vad nyckeltal är och hur de används i en målstyrd verksamhet.

  • Lär dig grunderna i hur du tolkar de vanligaste KPI:erna som används vid upplagearbetet.

  • Få en förståelse för hur olika KPI:er är en temperaturmätare på prenumerationsaffären.

Vill du förstå hur du kan använda KPI:er för att effektivisera ditt arbete med upplagor och prenumerationer?

I den här introduktionskursen får du en tydlig genomgång av vilka nyckeltal som är viktigast och hur du kan använda dem för att förbättra resultatet och prioritera dina marknadsföringsinsatser.

Kursen ger dig baskunskaperna som behövs för att bättre förstå och navigera i en prenumerationsdriven verksamhet.

Om kursen

Den här kursen är avsedd för dig som är ny inom prenumerationer men kanske har tidigare erfarenhet av att jobba med marknadsföring, digital marknadsföring eller administration. 

Under kursens 30 minuter får du en tydlig och enkel genomgång av de viktigaste KPI:erna och hur du kan använda dem för att fatta beslut som stöder den långsiktiga prenumerationsaffären

Du kommer att lära dig hur KPI:er hjälper dig förstå vad som fungerar och vad som behöver förbättras.

Kursen ger dig den grundläggande förståelsen du behöver för att ta nästa steg inom området och fortsätta utvecklas inom prenumerationer och prenumerationsmarknadsföring.

För vem är kursen?

Kursen KPI:erna du behöver ha koll på (up & running) passar dig som precis börjat jobba med prenumerationer och vill ha en grundläggande förståelse för hur olika KPI:er hjälper dig dra rätt slutsatser om vad som fungerar och vad som behöver förbättras.

Praktisk information

Kursen KPI:erna du behöver ha koll på (up & running) är digital och består av en kort video, ett arbetsdokument och en kursdokumentation. Du får allt skickat till din e-postadress.

Det är en fördel om du via din arbetsplats har tillgång till en av era tjänster eller produkter som bygger på prenumerationsmodellen så att du direkt kan applicera kunskaperna från kursen på er produkt.