Börja med styckeköp (intro)

Vad är styckeköp och hur kan de användas för att förbättra prenumerationsaffären?

0 KR
  • Intro 
  • Kurs
  • Styckeköp 

Skillnaden mellan styckeköp och prenumerationer

  • Få exempel på hur nyorder och förnyelser kan fungera för styckeköp

  • Få en förståelse för hur styckeköp kan stödja prenumerationsaffären.

Vill du förstå de grundläggande skillnaderna mellan styckeköp och prenumerationer?

I den här introduktionskursen får du en förståelse för fördelarna och begränsningarna med styckeköp – och hur de kan användas i det långsiktiga arbetet med att stärka prenumerationsaffären.

Kursen ger dig baskunskaperna som behövs för att bättre förstå och navigera i en prenumerationsdriven verksamhet.

Om kursen

Den här kursen är avsedd för dig som är ny inom prenumerationer men kanske har tidigare erfarenhet av att jobba med marknadsföring, digital marknadsföring eller administration. 

Under kursens 30 minuter får du en tydlig och enkel genomgång av styckeköp – och hur de kan användas för att stärka prenumerationsaffären. 

Du kommer att lära dig skillnaden mellan styckeköp och prenumerationer, och hur styckeköp kan användas i prenumerationsarbetet. 

Kursen ger dig den grundläggande förståelsen du behöver för att ta nästa steg inom området och fortsätta utvecklas inom prenumerationer och prenumerationsmarknadsföring.

För vem är kursen?

Kursen Börja med styckeköp (intro) passar dig som precis börjat jobba med prenumerationer och vill ha en grundläggande förståelse för skillnaden mellan styckeköp och prenumerationer.

Praktisk information

Kursen Börja med styckeköp (intro) är digital och består av en kort video, ett arbetsdokument och en kursdokumentation. Du får allt skickat till din e-postadress.

Det är en fördel om du via din arbetsplats har tillgång till en av era tjänster eller produkter som bygger på prenumerationsmodellen så att du direkt kan applicera kunskaperna från kursen på er produkt.