Att arbeta med win-back (up & running)

Vi går igenom hur win-back kan användas för att minska churnen och förbättra lönsamheten.

900 KR
  • Intro 
  • Kurs
  • Win-back

Hur win-back erbjudanden kan användas för att få kunden att stanna

  • Få en introduktion till begreppet win-back.

  • Lär dig grunderna i hur win-back kan användas vid uppsägning.

  • Få en förståelse för hur du kan ladda ett win-back erbjudande med värde.

Win-back är en strategi för att behålla fler prenumeranter och minska churnen.

I den här introduktionskursen får du en överblick över hur win-back erbjudanden kan användas för att få en kund att stanna kvar ytterligare en period istället för att avsluta sin prenumeration. 

Kursen ger dig baskunskaperna som behövs för att bättre förstå och navigera i en prenumerationsdriven verksamhet.

Om kursen

Den här kursen är avsedd för dig som är ganska ny inom prenumerationer men kanske har tidigare erfarenhet av att jobba med marknadsföring, digital marknadsföring eller administration. 

Under kursens 30 minuter får du en tydlig och enkel genomgång av hur du kan använda dig av win-back som en del av din kampanjstrategi och kundvård.

Kursen ger dig den grundläggande förståelsen du behöver för att ta nästa steg inom området och fortsätta utvecklas inom prenumerationer och prenumerationsmarknadsföring.

För vem är kursen?

Kursen Att arbeta med win-back (up & running) passar dig som precis börjat jobba med prenumerationer och vill ha en grundläggande förståelse för hur man kan använda win-back för att behålla kunder som annars skulle avslutat sin prenumeration.

Praktisk information

Kursen Att arbeta med win-back (up & running) är digital och består av en kort video, ett arbetsdokument och en kursdokumentation. Du får allt skickat till din e-postadress.

Det är en fördel om du via din arbetsplats har tillgång till en av era tjänster eller produkter som bygger på prenumerationsmodellen så att du direkt kan applicera kunskaperna från kursen på er produkt.